06 marts 2015 13:12

DANSK GOLF kommer igen med posten

Forside Nyheder DANSK GOLF kommer igen med posten
Af Redigeret pressemeddelelse

En beslutning om at øge oplaget og levere med Post Danmark har vist sig at være en god og indbringende idé for Dansk Golf Unions medlemsmagasin, som DGU Erhverv desværre har forbudt andre medier end deres eget at linke og henvise til.

Skærmbillede 2015-03-06 kl. 13.40.03

Magasinbranchen har det ikke nemt i disse år. Faldende oplagstal, lavere annoncepriser og lukninger er en del af dagsordenen.

Men hos Dansk Golf Union har man valgt at trodse den tendens. Magasinet Dansk Golf, der har 73 år på bagen, er de seneste år blevet distribueret via Danmarks 186 golfklubber, hvor medlemmerne kunne hente et gratis eksemplar. Men det er slut fra i år, hvor magasinet bliver distribueret med Post Danmark i omslaget “Med Rundt”.

Den direkte distributionsform betyder, at oplagstallet på magasinet stiger fra 60.000 til 105.000. Og sammen med de øgede udgifter til distribution betyder det en klar forøgelse på omkostningssiden for idrætsforbundet. Men det har allerede vist sig at være en god investering for det reklamefinansierede blad.

– Vi er glade for, at annoncemarkedet har reageret så positivt på vores beslutning om at distribuere Dansk Golf med Post Danmark. Som magasinudgiver er det vores mål at underholde og informere de danske golfspillere, samtidig med at vi gør dem klogere på alt indenfor golfsporten; klubber, baner, udstyr, regler, miljø, rejser og elite. Og med den nye distribution ser det ud til at vi kan gøre det og samtidig skabe et rentabelt magasin, siger Dansk Golf Unions direktør Morten Backhausen.

Dansk Golf udkommer seks gange om året og bliver sendt til alle danske husstande, hvor der bor en golfspiller, som er medlem af en golfklub. Magasinet er gratis og finansieres udelukkende ved annoncesalg.

– Annoncørerne har taget godt imod vores nye tiltag. Vi ligger allerede over vores budget for årets første udgaver og har solgt flere annoncer, end vi gjorde til de tilsvarende udgivelser sidste år. Og det selv om vi har været nødt til at sætte annoncepriserne lidt op, siger salgschef Kenneth Bødker fra Dansk Golf Union.

Årets første udgave af Dansk Golf havner i golfspillernes postkasser i løbet af den kommende uge.

Seneste nyheder