lægge jern i vandhazard

Dette emne indeholder 1 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Jan Pedersen 9 måneder, 3 uger siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Posts
  • #240394

    Hej

    I dag spillede jeg med en spiller, der var i tvivl om, hvilket jern han ville slå med fra en vandhazard. Han tager derfor to jern med ned, vælger og lægger derefter det jern, han ikke vil bruge i hazarden.

    Er der straf for dette? Er det afhængigt af, om han tester underlaget med det jern han lægger?

    #244456

    Der er mange spidsfindige regler, som jo heldigvis snart bliver forenklet. Det skulle ikke undre, om det ikke er tilladt, men så mener jeg, man er indenfor flueknepperi.
    Gik du sammen med mig, ville jeg aldrig gø ad det, men der findes jo også “regelryttere” iblandt os.
    Jeg gik I en firbold, hvor jeg landede i vandhazard. Der lå en rand af is, som jeg skulle stå på med min stance. For at “teste” om nu isen ville brække når jeg stillede mig, slog jeg spontant et par gange med min pitch på isen, som i øvrigt ikke havde den fjerneste kontakt med min bold.
    Der blev straks uddelt to strafslag, da man mente, det var at grounde.
    To af medspillerne var ligeglade er min overbevisning, mens den tredie ikke var.
    Tja, svær at komme udenom, meeen alligevel … nogle steder mener jeg, reglerne kan gradbøjes, uden At det kan betragtes som bevidst fordel.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Der er lukket for kommentarer.