Op i hcp.??

Dette emne indeholder 4 svar, har 3 stemmer og blev senest opdateret af  Lina Jacobsen 1 år, 2 måneder siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    User
    Gæst

Efter næsten 1½ års pause pga. rygskade og andet. skal jeg til i det tidlige forår atter ud på banerne…måske. Jeg forventer jo ikke at kunne spille til mit "gamle" hcp. (15) i det ikke engang træning har været muligt.

Så hvad nu?? Hvordan får jeg mit hcp. justeret op så det ligger, til en start, på det niveau jeg spiller??

User
    Gæst

Du har to muligheder: Den ene er, at henvende dig til klubbens handicapudvalg. Det vil du formentligt ikke for meget ud af, da de vil kræve meget dokumentation. Din anden mulighed er, hver uge fra sæsonstarten at gå en EDS runde. Her vil du komme 0,1 op i handicap hver uge.

For dit vedkommende vil jeg dog nok anse det for den bedste (mest realistiske) løsning, at du tog et par lektioner og en masse timer på træningsbanen, så du kan spille op til dit nyværende handicap.
    I de fleste handicap udvalg skal der (heldigvis) tungtvejende argumenter og beviser til før man kommer op i handicap…

User
    Gæst

Hvorfor vil du op i hcp?

Hvis du spiller med venner og bekendte, kan du jo bare få et par slag mere, og hvis du een gang har været i femten, er det min påstand, at du ret hurtigt kan komme derned igen, det er jo det korte spil der i det hcp ofte er det, der koster slag. Kort spil øves relativt let og ubesværet – det er et spørgsmål om fornemmelse for slaget/chippet/puttet

For lige at tage tråden op igen. Er der nogen der ved hvordan man vedligeholder og får hcp bevis i andre lande. Jeg mener at vide at der er MEGET forskel på hvordan?

jeg får ikke skrevet mig ned selvom jeg burde.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Der er lukket for kommentarer.