Nye eller brugte bolde?

Dette emne indeholder 9 svar, har 9 stemmer og blev senest opdateret af  Kristian Kalajdzic 5 måneder, 3 uger siden.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    User
    Gæst

Hej allesammen.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om I spiller med brugte eller nye golf bolde?

Selv spiller jeg kun med nye bolde, når jeg er til turneringer. Jeg kan egentlig ikke mærke forskæl, men det giver meget psykisk. Hvis nye golfbolde havde været billigere, havde jeg 100% kun spillet med dem.

Men hvad med jer?

Dbh
    Nichlas

User
    Gæst

fra tlpgolf.dk . Det sparer jeg mange penge på, da rougen der jeg spiller ikke giver bolde tilbage….og jeg donerer altid nogen.

Man kan ikke måle differencer i Trackman på sø-bolde af bedste kvalitet og helt nye bolde, så det er kun indpakningen og prisen som ikke er ens.

Tidligere vejde jeg og balacerede bolde, men jeg fant ike fejl på nogen som ikke var af et billig mærke, eller som havde synlige skader på udsiden. Jeg kom derfor frem til at ser den ok ud, så er der ikke meget som tyder på det modsatte.

IKKE køb "refurbished" lige meget hvor du handler. Dette er omlakerede bolde, og hvad hvad tilstanden før lakkering?

Jeg har tidligere haft den holdning at fundne bolde og søbolde var udmærket til alm runder og træning, men at der skulle nye bolde til turneringer og at man skal spille med samme bold hele vejen rundt. Mand og alt andet udstyr er det samme, hvorfor så spille med en Pinnacle gold på hul 1 og ende med en Prov1 når Pinnaclen er væk?

Men…ifm omlægning af mit sving har jeg valgt at spille med nogen af de ekstremt mange bolde jeg har samlet sammen og altså ikke fået brugt, idet den del af ligningen ikke havde den store betydning. Jeg har så lært at de fleste funden bolde og søbolde er i rimelig stand, og i øvrigt også at mange bolde med mit niveau er så ens at det er ligegyldigt om det lige er den ene eller den anden jeg får hevet frem.

Og at bolde med meget spin for mig har det bedst i baggen de dage hvor det blæser meget, her har eks Wilson Dx2 en større berettigelse (har flere gange spillet med eks Dx2 i modvind og Px3 i medvind, altså skiftet bolden afhængigt af hvordan vinden blæser, det giver mere mening end det umiddelbart virker som)

Og hermed til svaret, jeg har ikke købt nye bolde i snart 2 sæsoner, jeg har fået nogle i fødselsdagsgave, de ligger stadig fint i skabet derhjemme, der er stor forskel på de fundne bolde men dem af dem der er i rimelig stand opfører sig, så meget som jeg nu kan mærke det, fuldstændigt som nye bolde.

Fremover køber jeg enten nye bolde når der gode tilbud (kan altså godt lide de er friske og uden hakker og andre mærker) eller mere sandsynligt brugte bolde

Tager du også en ny bold på hvert hul? Og hver gang det er tilladt at skifte?
    😉

Jeg spiller med med hvad jeg nu har i bag’en, som er en god bold (ikke en hård Top-Flite eller lign.) og som ikke har skader der kan påvirke slaget.
    Og jeg tager en anden hvis den bliver slidt. Fairwaybunkerslag kan betyde boldskift på næste hul for mig. Gerne til en anden brugt.

Og så har jeg en lille overtro, der gør at jeg undgår at tage en helt ny bold på 1. tee. Jeg hader at stå på første tee og pakke en spritny bold ud, og så slå den væk.

Jeg spiller kun med bolde jeg kender egenskaben på. Så er der af naturlige årsgare runder hvor jeg afprøver nye bolde og mærker – men tager aldrig en uprøvet bold i spil.

Med hensyn til om den skal være blød eller hård (spin vs. distance) så er valget ret let: den bold jeg har det besdt med spilles der med og meget sjældent en distance bold.

Men køb i grade AA eller tilsvarende. Der kan man ikke se forskel på den og en ny, og jeg kan ikke mærke forskellen.
    Jeg kan også godt, ligesom Denny, finde på at skifte mellem en blød og en lidt hårdere afhængig af vind.
    På de korte par 3 kan jeg også finde på at tage en lidt blødere bold end jeg ville spille normalt, f.eks en pro V1.
    Du kan få NXT tour som søbold i en god kvalitet til omkring 5,- så er det ikke så surt at miste den.

User
    Gæst

Jeg kan ikke se eller mærke forskel på, hvilken type bold jeg spiller med eller om de er nye eller søbolde.

Jeg købte for nogle år siden 200 assoterede søbolde (fra en på køb og salg her på sitet) og dem supplerer jeg med nye billige bolde fra de kendte mærker.

Jeg har det i øvrigt ligesom Npein. Jeg spiller nødigt med en helt ny bold fra start. Det er som om jeg sætter et ekstra lille pres på mig selv hvis jeg starter med en ny bold. Så jeg starter med en brugt, og så er det i øvrigt ligegyldigt hvad der ellers kommer op af baggen bagefter…

Dog ikke….men så har jeg selv slidt den :o) Kan godt finde på i en turnering at skifte til en ny, alene fornemmelsen af at det er en ny bold, men den ‘gamle’ bruges så på næste private runde (eller når alle de nye er skudt væk…..)

Ideen med 2 forskellige bolde afhængigt af vinden er altså god

På træningsrunderne spiller jeg sku med næsten alt – undtagen glas perlerne "smartcore", dem vil jeg dog alligevel ikke udsætte mig selv og udstyret for.

Som nybegynder, synes jeg at brugte golfbolde/søbolde er ligeså gode som nye golfbolde. Jeg kan godt følge dig i, at det giver noget psykisk til eksempelvis en turnering, men i en sådan situation har jeg det faktisk ok med brugte golfbolde også. Dog vælger jeg nok de brugte golfbolde som der ikke er tegnet på eller på anden måde har nogen præg.
    Personligt køber jeg mine brugte golfbolde hos: golfpoint.dk, dog ved jeg at der også findes mange andre gode netbutikker. Særligt foretrækker jeg, hvis man kan vælge bestemte typer golfbolde inden for de forskellige mærker. Eksempelvis har jeg fået præference for Callaway Supersoft og køber derfor ikke blandede søbolde.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Der er lukket for kommentarer.