Hvordan kan det være

Dette emne indeholder 24 svar, har 16 stemmer og blev senest opdateret af  Jan Pedersen 9 måneder, 2 uger siden.

Viser 5 indlæg - 21 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter

husk lige på at der er forskel på om du træner på rangen eller om du varmer op til en runde.

At stå og lave rettelser osv i dit sving lige før en runde mener jeg ikke er en god ide som opvarmning er det bedre bare at få varmet kroppen lidt op evt ved at "spille banen" fra rangen.

Personligt bruger jeg ikke tid på rangen for en runde, jeg har vælger altid at bruge min tid på putning og indspil istedet.
    Jeg er ikke noget solid "ballstriker" men stoler meget på mit nærspil så i min bog vinder jeg flest slag ved at varme op med chip og puts

Et andet lille træningstip som jeg bruger er når man træner putning : jeg piller altid det lille flag op så det minder mest mulig om et put på banen hvar man jo ikke har flaget i når man putter.

Lad mit lige supplere med mit lille fif til putte opvarmning før en runde: Jeg plejer at tage en 2-3 bolde med, men jeg putter ikke efter hullerne. I stedet laver jeg små øvelser for at finde den rette hastighed, f.eks. at putte en bold til kanten af puttegreenen (eller et sprinklerdæksel, misfarvning i græsset eller andet). Derefter putter jeg bold nr. 2 halvvejs og bold nummer 3 midt i mellem de to. Når jeg har gjort det et par gange og synes jeg har fornemmelsen for hastigheden, så liner jeg de tre bolde op rundt om et hul i en afstand jeg dårligt kan misse fra og holer dem i alt 9 gange. Så har jeg styr på hastigheden, og jeg har holet 100% af mine putts før jeg går på banen. Det andet med at øve den korrekte skulderbevægelse og sigte venter jeg med indtil jeg er der for specifikt at træne i det (og hvornår var det så sidst ? hmm)

Det med putteri har jeg også før gjort forkert inden man skal ud i en match. Ofte smed jeg 2-3 bolde og puttede så efter alt nær og fjern.
    Men hvad er det man egentlig skal forud en match. Kan man ikke putte inden man skal på banen, kan man nok heller ikke efter 15-30 minutter opvarmning.

Så det er jo netop med at kende hastigheden det hele går ud på. Mener man at have fundet hastigheden er det med at få lidt "gode oplevelser". Så putt en masse bolde inden for 1 meter og se dem gå i hul. Dem der putter en masse 15 meter putts og står og ærgrer sig de ikke går i, er jo lidt overkill.

Varm op uden bolde, slå nogle slag og væn kroppen til at være i gang, kort indspil og bunker, slut af med putting på vej til 1. tee

forvent ikke at alt går super hverken på driving range eller banen eller at opvarmning er udtryk for hvordan det går på banen, det er 2 forskellige situationer

men opvarmning for ikke at starte iskold og få en skade, stor eller lille, der generer senere på runden eller dagene efter

er selv ’slem’ til at varme op 3 min uden bolde på 1. tee og så ellers slå ud, på en 18 hullers legerunde tager jeg ikke så tungt om der ryger et point eller 2 på de første huller, til tællende runder er det noget andet

Jeg har det største problem med min driver. På rangen slår jeg snorlige – næsten hver gang.
    Når jeg så står på banen kommer den ene slice efter den anden. Aldrig draws.
    Og ikke nok med det. Noget “trækker” i min arm, så den kun får ca 80-85 % af den kraft jeg har på rangen.

Viser 5 indlæg - 21 til 25 (af 25 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Der er lukket for kommentarer.