Greve…

Dette emne indeholder 9 svar, har 6 stemmer og blev senest opdateret af  Anonym 5 år, 4 måneder siden.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    User
    Gæst

Var nysgerrig for at se hvor’n det stod tili Greve, og må sige det er rystende hvor meget den stakkels bane har måtte lide efter et par år under Smørumfolkenes klamme hånd, nogle af de værste fairways, jeg har spillet på, havde svært ved at skelne fairways fra semirough, det hele mindede mest om en dårligt plejet græsplæne med ALT for meget ukrudt… trist… håber virkelig de nye ejere for styr på banen igen det fortjener den, meen…hold da op en opgave

har netop været der idag og vi tænkte præcis det samme.
    Godt hulforløb, rigtige mange gode og spændende huller, men i guder hvor er den blevet mishandlet….

Spændende at se hvor meget de kan få ud af det, for vores vurdering var at der mangler indsats på samtlige områder. Det er lige fra klubfaciliteter til Driving range til fairways

til gengæld mener jeg så også at banen er så tilpas spændende at den virkelig fortjener at blive friseret.

regner med at komme igen hen på sommeren for at se hvor langt de er nået

User
    Gæst

enig i at det er svært at skelne fairway fra semi.
    Men græsset på fairway hører absolut til i top 30 % i DK, hvis man lige ser bort fra hul 6 som har det dårligt.
    Ukrudtsproblem er der. Men dog ikke lige nu.
    Det kommer til sommer.
    Der er noget generende tuegræs som følge af dårligt anlæg af banen. Det er mest omkring teesteder (=hoppende vogn) og på hul 1.

Som medlem af Greve kan jeg desværre godt nikke genkendende til noget af det som bliver nævnt.

Banen i sig selv er en dejlig bane med sjovt design og efterhånden flotte omgivelser (en masse nye træer og beplantning) ingen tvivl om at banen har et stort potentiale, MEEEN

Teesteder: Ok, lettere brugte, men ikke nok som kræver det helt store arbejde

Fairway: Ok græs, men stadig for mange tuer og ukrudt rundt omkring. Det skal der gøres noget ved, samt kanen imellem de forskellige roughtyper skal tydeliggøres ved en helt skapr klippeafstand.

Bunkers: Ok standard

Greens: har altid været flotte og ruller fint, men små skønhedsfejl er begyndt at snige sig ind. Mospletter her og der (kommer nok fra nedslagsmærker som ikke er rettet op) ukrudt som ikke er bekæmpet eller taget i tide, samt andre småfejl som klippeskade osv – dog skal det siges at greens stadig er helt ok, de nævnte ting er småting, men de skal tages snart inden det udvikler sig !!

Klubhus/cafe osv: Der er efterhånden kommet en rigtig hyggelig stemning i den lille cafe, hvor der er mulighed for køb af øl/vand/kaffe/kage. Så snart kundegrundlaget er der, vil dette også blive bedre, men pt er det helt i orden (fik selv en hjemmelavet jordbærkage i lørdags 🙂

Hvor mange andre klubber kan ikke nikke genkendende til ovenstående, hvor mange andre baner har ikke samme problemer ? Der må ikke vandes for at holde banen flot, der skal spares penge på personale/vedligeholdelse.

Husk at vi selv i sidste ende er med til at holde standarden på vores baner, her er et par eksempler som ville hjælpe hele vejen rundt:

1) smid bruge tees i de huller/skåle som er beregnet til det. Det koster tid for greenkeeper at rydde op efter de golftosser som tror at banen er til for deres svineri.

2) Læg turfs tilbage på fairway, det koster igen tid for greenkeeper, men vil højst sandsynligt ikke blive gjort før græsset er dødt og hullet permanent.

3) Ret nedslagsmærker op, det ødelægger greens og giver langvarige skader (som vi så bagefter sidder og brokker os over !!)

I bund og grund, pas på den sport som vi alle holder af, husk det næste gang DU sidder og skriver et indlæg om dårlig stand på en bane.

Hørt!

Som tidl. medlem i Greve er der stadig en plads i mit hjerte til den bane, som kan nå rigtigt højt på skalaen mht. glæde ved spil og antal medlemmer og greenfee gæster.

Den omtumlede gang igennem div. ejere, klubber og investorer har sat sine spor, noget kan umiddelbart rettes op, andet er der ganske simpelt et efterslæb af vedligeholdelse. Og jo længere man venter jo dyrere og mere langvarigt bliver det.

Jeg går ud fra de nye(ste) ejere er ved at lægge en plan og derfor indenfor kort tid kan redegøre for planer – det vil være rimeligt at dette tages med klubben først.

De småting man selv kan gøre har en større virkning end man tror. Affald, herunder brugte tees, smides ud i skraldespande. Tørv lægges på plads, i hvert fald den del man kan finde. Nedslagsmærker der rettes op er lappet af græsset selv på 1-2 dage, dagen efter koster det ugers arbejde. Og green er irriterende i mellemtiden. Og lad så være med at læne dig op af putteren på green, lad være at tage tørv i prøvesving, riv ordentligt efter dig i bunkers,…. det er små og simple ting man lige så godt kan vænne sig til at udføre hjemme såvel som ude.

Men de nye ejere skal også i gang. Tuerne har været der siden anliggelsen og er sk…. irriterende. Og svært arbejde at komme af med, men problemet vokser. Rough, semirough og fairway SKAL være adskilt af klare kanter. Det definerer hullet når man kigger ned ad det og giver banen karakter (og er i øvrigt med fra det oprindelige design af Hawtree).

Stadig en fed bane som jeg kommer til at spille en del, senest 29.feb.12, men kun hvis standen er i orden, for ellers vil jeg hellere smide de kr et andet sted. Og så hænger det ikke sammen økonomisk.

User
    Gæst

Hvad blev der af ham Greens keeperen som den første ejer havde, dengang havde Greve uden sammenligning de bedste Greens jeg har puttet på i Danmark (også incl. Royal, Farum, og Simons op til Nordic open) ham burde de nye ejere kontakte igen, det kræver lidt ud over det sædvanlige at få rettet op efter smørums kommunalarbejdere…. Krydser som sagt fingre og håber på det bedste, var selv ret pjattet med banen dengang

User
    Gæst

Hvad blev der af ham Greens keeperen som den første ejer havde, dengang havde Greve uden sammenligning de bedste Greens jeg har puttet på i Danmark (også incl. Royal, Farum, og Simons op til Nordic open) ham burde de nye ejere kontakte igen, det kræver lidt ud over det sædvanlige at få rettet op efter smørums kommunalarbejdere…. Krydser som sagt fingre og håber på det bedste, var selv ret pjattet med banen dengang

Han hed Jan 🙂
    og enig, han er kanon-dygtig
    Og så er han chefgreenkeeper på Hedeland ! !

Mvh. Preben

og resten af hans stab i Hedeland, rigtigt godt team.

User
    Gæst

Greve er gået hen og blevet rigtig pæn og godt klippet.
    Så en ny og bedre fornøjelse venter dig hvis du tager en tur igen.
    3 uger og lidt klipning har gjort underværker

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Der er lukket for kommentarer.