Seneskedehindebetændelse

Dette emne indeholder 12 svar, har 10 stemmer og blev senest opdateret af  Rene TERP 1 uge siden.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter

Hey derude,

Ja så er jeg officielt blevet gammel 🙁

Jeg er løbet ind i en gang seneskedehindebetændelse i venstre hånds tommelfinger, lægen mente det hang sammen med min golf, hvilket jeg desværre må give ham ret i.

Så mit spørgsmål til jer, kære forumanvendere: Hvad gjorde I? Stoppede med golf? (uhh, rædsel..) Spillede med et støttebind? Eller,…?

/ Henrik

Slæb dig rundt så godt du kan med de handicaps du har, men stop for guds skyld ikke

Behandling: Ro,evt støttebind, tager det lang tid (gør det typisk) og kommer det igen når du starter op (lige så typisk) så ofr de penge det koster at få en fysioterapeut til at behandle det. Henvisning fra læge giver lidt rabat.

Støttebind: ja, det hæmmer svinget, men kan du spille med det, uden at forværre betændelsen, så er det jo hvad det kan blive til. Igen, fysio der er eksperten

Fremtid: Passer dine grips? Gripper du for fast? Er der noget uden for golfen (arbejde, andet) der giver problemet ?

God bedring!

Jeg havde selvsamme problem her i sommer – og prøvede så vidt muligt at holde mig fra den lille, runde kugle. Derefter prøvede i første omgang et støttebind, til håndledet, hvilket hjalp en smule. Men et par dage efter blev jeg anbefalet at købe FELDEN GEL’ på apoteket – en en creme man skal masseres ind i huden over inflammationen/bulen. Dagen efter var smerten helt væk – og bulen på blev mindre og mindre som dagene gik, samtidig med at jeg var ude og pleje spillet.
    Så hvis du ikke kan styre dine golfabstinenser – kan dette produkt varmt anbefales

v/ Lefty

http://www.pfizer.dk/index.cfm?page=showproduct&product_id=62

Dennych skriver, måske det skyldes noget andet end golfen. Arbejde eller lign. løsning sig dit arbejde op;-))))))))
    Men forsæt for guds skyld med at spille golf:0))

Har hatt det samme.
    På forsiden(!) av en legg.
    Det var meget ubehagelig å gå.
    Jeg holdt meg i ro i en uke, da gikk det over.

Har bare hatt det en gang.

Megadyre produkter til mennesker, så skal du forsøge at få fat i noget gel-creme til heste. Mærket Blue-Horse er godt og jeg har selv noget til at påføre før man træner/spiller og noget til efter, prøv hos en forhandler for hesteudstyr.

Tak for al input.

Støttebind og Felden gel er indkøbt og så kan jeg vel holde mig fra rangen i et par uger til hånden funger igen.

=> Wilson: en tube med 50 gr gel kostede den nette sum af 50 kr – synes nu det er helt ok :), men ellers tak for tippet.

/Henrik

det ikke det rigtige sted du har forhørt dig, men ok jeg var også så heldig at kende en som har lidt fuldblodsheste og hun må have nogle forbindelser

følgende:
    Jeg har 2 produkter fra firmaet Leovet.com
    De hedder Cold pack og Thermo massage, den første er en flaske på 500ml og har kostet 98 kr den anden er på 200ml og koster 48kr, som sagt kan de ses på hjemmesiden men jeg ved ikke lige hvem der sælger i DK

Wilson

Hej wilson (hvis du stadig læser med) eller andre…

Nu har jeg holdt mig helt fra golf i en hel uge (hvilket jeg ellers ikke er meget for på denne tid af året), da jeg præcis som HenrikB har fået noget senebetændelse omkring roden af venstre tommelfinger.

Felden gel, som ellers også nævnes på diverse fitness-fora mod senebetændelse, har ikke hjulpet, så nu må der heste-medikamenter til 😀
    Men hvordan er det med kulde og varme, det ene til før/under belastning og det andet til efter? Hvad hvornår?

Har fundet danske forhandlere af Leovet-produkterne, men hvad er den korrekte brug af disse?

Det er måske en mulighed du kan undersøge… Min morfar har fået det ingang i forbindelse med slidgigt og jeg har selv brugt det for mange år siden da det gældte om at blive stor og stærk – med senehindeskedesbetændelse som følge…

Jeg har lige fundet er læserbrev eller noget på nettet, som måske kan give dig lidt svar… Det er vel et forsøg værd…

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3926/sprog=1/grp=8/menu=5/

Hej, beskeden er gammel, så jeg håber, at du er kommet dig over din seneskedehindebetændelse.
    Hvis nogle andre har problemer med det så kan jeg anbefale:

Seneskedehindebetændelse – Alt hvad du skal vide

Artiklen indeholder alt hvad du skal vide om seneskedehindebetændelse og nederst i artiklen kan I finde information om golfalbler samt videoer, som forklarer om det.

Jeg har selv døjet med det i mange år. Jeg fik sidste år anbefalet et mix mellem fiskeolie og ingefær. Det hjalp sku

mvh
    Rene
    http://www.myth.dk

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Der er lukket for kommentarer.